EP #5: Abonnementstrends – derfor hitter betalte medlemsprogrammer. Vi taler med Lars Menné Boesen om Coop Prime og Amazon Prime.
I dagens afsnit har vi to spændende gæster i studiet: Lars Menné Boesen, som er Director of Digital Channels hos Coop. Lars har været med til at udvikle Coops abonnementskoncept, Coop Primekonto. Coop Primekonto er en helt ny måde at arbejde med loyalitet i dagligvarebranchen. Desuden har vi Morten Suhr Hansen, Adm. direktør hos Subscrybe i studiet, som introducerer to nye abonnementstermer: Reason-to-buy og Reason-to-stay. Hvad er det og hvordan bruger Coop disse i deres nye abonnementsmodel?
Lyt med!
I podcasten bliver du blandt andet klogere på:
- En helt ny måde at arbejde med loyalitet i dagligvarebranchen. En branche, der omsætter for mere end 100 milliarder kroner om året, og hvor konkurrencen er benhård. Vil det lykkes Coop at overbevise sine kunder, om tanke deres konto op hver måned med tusindvis af kroner?
- Reason-to-buy og reason-to-stay. To vigtige begreber, når man designer sit abonnementskoncept. Coop har arbejdet med begge dele.
- Hvor godt Coop Primekonto egentlig er kommet fra land? Lars fra Coop løfter sløret for, hvor mange penge kunderne allerede nu sætter ind på Primekontoen hver måned.
- Den svære implementering. Hvor svært det er at implementere abonnementskoncepter i traditionelle transaktionsbaserede virksomheder, og hvad Coop har gjort for at sikre, at Primekonto bliver en succes.